torsdag 25. februar 2010

En dag med overraskelser

I rette øyeblikk...
Dagen idag bød ikke bare på flott vintervær for fotografering, men øyeblikksmotivene dukket opp ett etter ett mens jeg fartet rundt i bygda med kamera og storsko.

Hva lurer Mikkel på her tro...Er han bare fugleinteressert eller var han ute etter en bedre lunch?  Dette ble veldig spennende, klarte knapt nok å holde kamera i ro, men det hele fortonet seg rolig uten dramatikk. Merkelig var det at både sangsvanene og stokkendene forholdt seg rolig, men svanene varslet fare med "trompet"-lyd.  Mikkel ruslet inn i skogen igjen, kanskje var det kun en rekognosering?


I Prestegårdshagen er jeg blitt godt kjent etter hvert.  Den gamle og gule fuglekassen hang som den skulle men jeg synes at noen hadde tettet igjen åpningen.  Jeg tok en titt i linsa og synes at jeg så en liten snute og et par blanke øyer.  Joda, Pelle ekorn hadde skaffet seg vinterbolig i kulda og det ville nok sjekke værforholdene før det skulle ut og spise lunch.  Jeg forholdt meg dønn stille og med stor forsiktighet kom pelle ekorn ut av boligen i fint vintervær.  I løpet av 2 sek var det i toppen av den største lerkegrana og smattet fornøyd med en kongle til lunch.




Foto: KTL

2 kommentarer:

  1. Næh, så kor fin :D Ka gjør Pelle dær, har han spist pippipan? :O

    Herlig vær idag!

    SvarSlett
  2. Pelle har nok ikke spist noen fugler. Han vil nok bare ha kongler høyt opp i toppen. Kassen er forlatt nå om vinteren (ledig) men det kommer sikker noen å bygger rede og legger egg til våren. Hullet skal heller ikke være så stort at pelle kommer inn. Pelle har nok pirka opp litt større hull. Ska bli artig å følge med dette... Du må bli med:-)

    SvarSlett