søndag 17. mai 2009

Spenningen stiger i Trane-eventyret




Mitt hemmelige Trane Eventyr.
På en ukjent sted hekker et Tranepar for tiden. Lørdag den 16.mai kom jeg så usett nærme at jeg oppdaget at den hadde lagt et stort egg midt i det store reiret som måler 1,5 m i diameter.
I dag 17. mai kunne jeg ikke la være å dra på kvelds-safari til samme hekkeplass.
Hipp hipp hurra, for en dag ! I reiret lå det 2 egg. Det våkne traneparet skjønte nok at jeg var i nærheten så litt lek og taktikk var ikke til å unngå. Jeg må særdeles være varsom i slike tilfeller. Normalt legger tranene 2 egg. Dette er i allefall helt unikt spennende og jeg skal følge utviklingen så langt råd er. Reiret ligger på en gressøy ut i et skogstjern.
Trykk på bilder for fullsize !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar